Unity Technologies tę decyzję tłumaczy, iż 2 lata po wprowadzeniu 64-bitowego edytora pozwoliło wielu użytkowników poradzić sobie z ograniczeniami zasobów i problemów z pamięcią, jednak nadal istnieją starsze 32-bitowe natywne wtyczki, które uniemożliwiają nadal niektórym użytkownikom poradzenie sobie z tymi problemami.
Unity Technologies podaje również dane statystyczne zaczerpnięte z baz danych , iż użycie 32-bitowego edytora w ostatnich latach spadało stopniowo z 6,2% do 4,7% w przeciągu 12 miesięcy. A jeśli spojrzymy na liczbę unikalnych użytkowników i na każdego rodzaju kompilacje z ostatnich 30 dni widać bardzo podobne dane zaledwie 5,6% na 32-bity.
Aby potwierdzić swoją decyzję i podejrzenia co do 32-bitowego edytora postanowili dotrzeć do społeczności, czy uzyskają poparcie na zakończenie wsparcia edytora 32-bitowego. Ogólna informacje zwrotna była pozytywna:
Więc co się będzie działo dalej?
Edytor 32-bitowy dla Windows został uwzględniony w Unity 5.5 i 5.6, ale nie już w przyszłych wydaniach. Wszystkie łatki 5.6 i roll-upy będą oczywiście nadal obejmować go, a Unity Technologies zapewnia pełne wsparcie dla 32-bitowego systemu przez cały okres życia 5.6.