Unity

 

Unity Technologies ogłosiło, że Unity 5.6 będzie ostatnim wydaniem dla architektury 32-bitowej dla Windows.

Unity Technologies tę decyzję tłumaczy, iż 2 lata po wprowadzeniu 64-bitowego edytora pozwoliło wielu użytkowników poradzić sobie z ograniczeniami zasobów i problemów z pamięcią, jednak nadal istnieją starsze 32-bitowe natywne wtyczki, które uniemożliwiają nadal niektórym użytkownikom poradzenie sobie z tymi problemami.

Unity Technologies podaje również dane statystyczne zaczerpnięte z baz danych , iż użycie 32-bitowego edytora w ostatnich latach spadało stopniowo z 6,2% do 4,7% w przeciągu 12 miesięcy. A jeśli spojrzymy na liczbę unikalnych użytkowników i na każdego rodzaju kompilacje z ostatnich 30 dni widać bardzo podobne dane zaledwie 5,6% na 32-bity.

Aby potwierdzić swoją decyzję i podejrzenia co do 32-bitowego edytora postanowili dotrzeć do społeczności, czy uzyskają poparcie na zakończenie wsparcia edytora 32-bitowego. Ogólna informacje zwrotna była pozytywna:

  • Na podstawie przeprowadzonej ankiety https://forum.unity3d.com/threads/poll-retiring-the-32-bit-windows-editor.435018/ na forum z 471 głosów tylko 11 (2,7%) oddano na rzecz edytora 32-bitowego
  • Brak jakichkolwiek obaw wśród grupy użytkowników Alpha
  • Wśród użytkowników grupy Beta, których opinie również były w dużej mierze pozytywne, a wręcz niektórzy byli zaskoczeni, że miał powstać jeszcze edytor 32-bitowy. Jeden godny uwagi problem został podniesiony, dotyczący faktu, że niektórzy użytkownicy używają w dalszym ciągu niestandardowe wtyczki 32-bitowe do Unity i będą musieli zaktualizować te pluginy lub pozostać na ostatniej wersji 32-bitowej edytora.

Więc co się będzie działo dalej?

Edytor 32-bitowy dla Windows został uwzględniony w Unity 5.5 i 5.6, ale nie już w przyszłych wydaniach. Wszystkie łatki 5.6 i roll-upy będą oczywiście nadal obejmować go, a Unity Technologies zapewnia pełne wsparcie dla 32-bitowego systemu przez cały okres życia 5.6.